søndag den 9. august 2020

Underground Art. Fluxfactory Kunstakademi udstiller. ukendt dato 2021.


Pop Up udstilling med Holografi - nyt gammelt fra New York. Udstillingen bliver måske ikke så lang da udstillerne er unge akademielever fra Fluxfactory der er på besøg i Danmark og det jo nok er bedst hvis de kan få deres kunst med hjem selv. Vi laver af en eller anden grund slet ikke hologrammer i Danmark. Og det er faktisk synd når man ser hvad Fluxfactory kan få ud af det. Ovenstående billede er unge Jonathan Sims holografi lavet på skolen, det hedder Song for sickness, og er skabt under corona. 

En dag da jeg sad ved min computer fik jeg en invitation til at se en skulptur. Den viste sig at være et hologram af akademieleven Jonathan Sims fra New York City. Jeg skrev på hans mail at jeg syntes rigtig godt om kunstværket og det var en god ide at bruge sine corona erfaringer til sin kunst. Han skrev tilbage at jeg kunne gøre det samme. Tilmelde et lysende kunstværk til udstillingen der var for alle kunstnere over hele verden. Det gjorde jeg og kom på den måde til at stifte bekendtskab med de søde unge elever på Fluxfactory. I 2021 har de unge elever et studieophold i Danmark, på Aros, og i den anledning vil de udstille her i Galleri Lk-kunst.dk. Det vides ikke hvor mange og hvem. Og tidspunktet er afhængigt af Corona. Men Jonathan Sims kommer.

Jeg ser gerne at kunstakademiet vil samarbejde ved at komme udstillerne i møde imens de er her. Vores akademielever kan få en udstilling i Galleri Lk-kunst.dk hvis de huser, beværter og inviterer Fluxfactoty på besøg på det danske akademi? Var det en ide?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

Galleri Lk-kunst.dk holder lukket på grund af corona.

 Galleri Lk-kunst.dk holder lukket på grund ag corona Vi bruger tiden til at tænke os om. Måske kommer der nogle omstruktureringer.